God kväll

Hur har ni det denna lördag?
Vi har det iaf bra, även att jag har varit lite ur balans idag med världens..humör.. Så slutade kvällen bra ändå. Har varit och ätit kinamat med trevliga människor :) mycket fint!

Fast tänkte berätta om igårdagen faktiskt... Som ni kanske sett så är jag gravid, v 11+3 idag för att vara exakt och igår var jag på inskrivning på MVC. Fick en annan bm denna gången och jag kan inte annat än älska henne! Hon var underbar.

Som sagt så blir det en del denna graviditet... För det första så ska jag göra en extra glykosbelastning för mor min hade graviditetsdiabetes. I v 14 ska jag träffa en doktor för att prata om den kommande förlossningen och vad som måste stå i min journal så de vet vilka meduciner jag måste få under förlossningen bl.a. Pga Molly tillstånd efter födelsen... Och så ska jag få ett extra ultraljud när jag träffar läkaren pga min extrema oro...

Barnmorskan ska även kolla så jag verkligen inte har GBS (bakterien Molly föddes med) för enligt läkarna på neo så är jag frisk... Dubbelkoll helt enkelt.

Jag ska även få prata med en psykolog...

Och få prata med ofeliakliniken ( som man gör när man har en förlossningsrädsla som i detta fall är pga mollys förlossning)

Och såklart det traditionella rutin ultraljudet nån gång i maj :)

Och en till glykosbelastning i v 27

Det kommer säkert blir mer...

Jaha då vet ni det ni intresserade :)

Men jag stormtrivs redan med denna barnmorska. Blev till och med erbjuden fosterdiagnostik som jag trodde bara de över 35 år fick göra för det sa min andra bm.. Hon var lite konstig..men men

Hoppas ni har en trevlig lördag :)


Kommentarer
Postat av: Weronica

Massa Grattis till graviditeten och hoppas du kommer få må bra!

2012-03-25 @ 21:39:21
URL: http://nanfaanlee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0